Fiken forenkler, Føre utgifter, Fradrag

Effektiv bilagsføring: Dropbox og OneDrive

Himmelveien til enkelt regnskap er brolagt med effektivitet, så hvorfor ikke koble Dropbox/OneDrive og Fiken sammen?

Med denne koblingen kan du overføre bilag fra Dropbox/OneDrive rett til innboksen din i Fiken.

Når du godkjenner tilgangen, opprettes det en Fiken-mappe i Dropbox-kontoen din, og du får også denne opp på skrivebordet ditt. Alt du lagrer i denne mappe overføres til innboksen din i Fiken med det samme, og tolkes automatisk. Du kan selv velge om du vi gå inn i appen, eller bare bruke mappen:

Når du har lagt kvitteringene/dokumentene i mappen, kan du gå til innboksen din i Fiken – når det passer deg – og registrere dem. Her ligger de ferdigtolket:

Denne overføringen av kvitteringer og dokumenter er veldig praktisk når du vil laste opp mange bilag raskt, eller vil legge inn bilag uten å være innlogget i Fiken.

Enkel å teste – enda enklere å bruke

De av dere som vi ha størst nytte Dropbox-koblingen, mener vi er:

  1. Dere som har ansatte med mange utlegg å håndtere: Du får da samlet alle kvitteringene på ett sted, og du trenger ikke å gi de ansatte direkte adgang til regnskapet.
  2. Dere som må laste ned mange kvitteringer: Hos en del nettbaserte tjenester får man ikke kvittering på e-post, men må laste de ned. Da sparer du en del tid med denne koblingen – da alternativet er først å laste ned disse, og deretter 'dra de inn' i innboksen.

Gi Dropbox/OneDrive et forsøk: det er enkelt å teste, og enda enklere å bruke.

Lurer du på noen detaljer, så har vi også denne hjelpeartikkelen. Og står du fast, så er det bare å sende oss en epost på kontakt@fiken.no.

Author image

Om Espen Stokke

Historieforteller.
Du abonnerer nå på Regnskap – helt enkelt. Tanker og tips rundt enkelt regnskap rett i innboksen din!